Woźniki, dnia 20.04.2023r.
NG.6220.2.22.2023
Na podstawie art. 155 i 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.), art. 71 ust. 1, ust. 2 pkt.2, art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 ust. 1 i art. 81 ustawy z dnia 3 października ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.) oraz
§ 3 ust. 1 pkt 34 lit. b, § 3 ust. 1 pkt 35 lit. b i d oraz pkt 79 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1839) po rozpatrzeniu wniosku inwestora, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa działającego przez pełnomocnika, Panią Kingę Jurgielaniec reprezentującą firmę Kwadrat Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. K. ul. Kościuszki 1 c, 44-100 Gliwice w sprawie zmiany decyzji nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r. o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dla Circle K Polska Sp. z o.o., ul. Puławska 86, 02-603 Warszawa, następnie przeniesioną decyzją z dnia 20.07.2022 r. nr NG.6220.13.5.2022 na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa dla przedsięwzięcia pn. „Budowa stacji paliw wraz z budynkiem paliw i infrastrukturą towarzysząca w Miejscu Obsługi Podróżnych Woźniki Zachód w ciągu autostrady A1 na działkach nr 373/147, 666/175, 216/147, 236/150, 237/150, 668/178, 239/151, 238/150, 152, 681/177, 153, 154, 674/157, 676/160, 158, 155, 672/156, 159, 162 arkusz 2 łany Sulów oraz 393, 394, 543/395, 542/395, 396, 397, 398 arkusz 11 obręb Woźniki”
orzekam:
zmienić decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r , wydanej dla Circle K Polska Sp. z o.o., ul. Puławska 86, 02-603 Warszawa, następnie przeniesioną decyzją z dnia 20.07.2022 nr NG.6220.13.5.2022 na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie stacji paliw wraz z budynkiem paliw i infrastrukturą towarzysząca w Miejscu Obsługi Podróżnych Woźniki Zachód w ciągu autostrady A1 na działkach nr 373/147, 666/175, 216/147, 236/150, 237/150, 668/178, 239/151, 238/150, 152, 681/177, 153, 154, 674/157, 676/160, 158, 155, 672/156, 159, 162 arkusz 2 łany Sulów oraz 393, 394, 543/395, 542/395, 396, 397, 398 arkusz 11 obręb Woźniki”
w następujący sposób:
1) zmienia się zapis zawarty na stronie 4 decyzji nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r. w 45 linijce – poprzez wykreślenie słów: „do magazynowania Adblue ok. 71 m³ (2 komory)” i wpisanie w ich miejsce słów: „do magazynowania naftowych paliw płynnych oraz Adblue o pojemności łącznej ok. 71 m³ (2 komory)”
Pozostała część decyzji pozostaje bez zmian.
U Z A S A D N I E N I E
Do Urzędu Miejskiego w Woźnikach w dniu 20.01.2023 r. wpłynął wniosek złożony przez inwestora, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa działającego przez pełnomocnika, Panią Kingę Jurgielaniec reprezentującą firmę Kwadrat Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. K. ul. Kościuszki 1 c, 44-100 Gliwice o zmianę ostatecznej decyzji nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną dla Circle K Polska Sp. z o.o., ul. Puławska 86, 02-603 Warszawa następnie przeniesioną decyzją z dnia 20.07.2022 nr NG.6220.13.5.2022 na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa pn. „Budowa stacji paliw wraz z budynkiem paliw i infrastrukturą towarzysząca w Miejscu Obsługi Podróżnych Woźniki Zachód w ciągu autostrady A1 na działkach nr 373/147, 666/175, 216/147, 236/150, 237/150, 668/178, 239/151, 238/150, 152, 681/177, 153, 154, 674/157, 676/160, 158, 155, 672/156, 159, 162 arkusz 2 łany Sulów oraz 393, 394, 543/395, 542/395, 396, 397, 398 arkusz 11 obręb Woźniki”
Wnioskowany zakres zmian obejmuje modyfikację w treści zapisu ostatecznej decyzji nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r., w obszarze magazynowania substancji AdBlue. W treści ostatecznej decyzji nr NG.6220.18.33.2021 z dnia 04.03.2022 r. wskazano, że substancja AdBlue ma znajdować się w zbiorniku o pojemności ok. 71 m³ (2 komory). Natomiast inwestor wnioskuje o możliwość magazynowania substancji AdBlue oraz naftowych paliw płynnych w zbiorniku o pojemności łącznej ok. 71 m³ ( 2 komory).
Zgodnie z art. 155 k.p.a. decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie, za zgodą strony, uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony. Niezbędnym zatem, do zmiany decyzji ostatecznej, na mocy której strona nabyła prawo, jest spełnienie następujących przesłanek:
- zgoda strony (wnioskodawca składając wniosek o zmianę decyzji taką zgodę wyraził)
- brak przeciwwskazań w przepisach szczególnych – w tym przypadku przepisem szczególnym jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, której art. 87 stwierdza, że w przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przepis art. 155 k.p.a. stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że zgodę wyraża wyłącznie strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na którego została przeniesiona decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
- za jej zmianą przemawia ważny interes społeczny lub słuszny interes strony, w tym przypadku zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest niezbędna do realizacji zamierzenia inwestycyjnego.
Postępowanie wszczęto w oparciu o złożoną dokumentację sporządzoną zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. Strony postępowania zostały o tym fakcie zawiadomione na piśmie oraz zgodnie z art. 74, pkt. 3 w/w ustawy poprzez obwieszczenie z dnia 20 lutego 2023 r. W toku postępowania Strony nie zgłosiły żadnych uwag i wniosków.
W myśl § 3 ust. 1 pkt 34 lit. b, § 3 ust. 1 pkt 35 lit. b i d oraz pkt 79 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, planowane przedsięwzięcie zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
W dniu 20 lutego 2023 r. Organ prowadzący postępowanie wystąpił ze stosownym pismem do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach (pismo Nr NG.6220.2.10.2023), do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu (pismo Nr NG.6220.2.11.2023) oraz do Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie" w Opolu (pismo Nr NG.6220.2.12.2023), co do potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla planowanej inwestycji, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – określenie zakresu raportu oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji.
W dniu 1 marca 2023 r. tut. Organ poinformował obwieszczeniem strony postępowania o modyfikacji wniosku inwestora poprzez wyłączenie z postępowania działki nr 675/160 arkusz 2 Łany Sulów
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach pismem nr WOOŚ.4220.105.2023.AF1.1 z dnia 3 marca 2023 r. /data wpływu: 6 marca 2023 r./, jak również Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu opinią sanitarną nr NS- ZNS-9022-15.2023 z dnia 2 marca 2023 r. /data wpływu: 2 marca 2023 r./ i Państwowe Gospodarstwo Wodne "Wody Polskie" w Opolu opinią nr GL.ZZŚ.3.4901.22.2023.MO z dnia 2 marca 2023 r. /data wpływu 6 marca 2023 r,/, wyrazili opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Inwestycja będzie polegać na budowie stacji paliw płynnych wraz z budynkiem, toaletami, wewnętrznym układem drogowym, kanalizacją deszczową i sanitarną. Stacja będzie oferować sprzedaż LPG, AdBlue, gazu propan-butan w butlach czy paliw naftowych. Dystrybucja będzie odbywać się w dwóch oddzielnych segmentach- jeden zostanie przeznaczony do obsługi samochodów osobowych, drugi do obsługi samochodów ciężarowych typu TIR.
Zgodnie z art., 10 ust. 1 k.p.a. organ poinformował strony zawiadomieniem nr NG.6220.2.21.2023 z dnia 20 marca 2023 r. o zebranych dokumentach i materiałach przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, z możliwością zapoznania się z materiałami sprawy oraz wypowiedzenia się do co zgłoszonych żądań wniosku w terminie 7 dni od daty wywieszenia obwieszczenia.
W czasie trwania postępowania strony miały zapewniony czynny udział w nim na każdym jego etapie zgodnie z zasadami Kodeksu Postępowania Administracyjnego, jak również społeczeństwo poprzez podawanie do publicznej wiadomości wszystkich dokumentów związanych z każdym etapem postępowania poprzez umieszczenie ich w sposób zwyczajowy na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Woźniki, w ustawowym terminie przewidzianym dla stron nie wpłynęły zażalenia.
Powyższe w pełni wypełnia wymagania zawarte w art. 155 k.p.a. warunkujące dokonanie zmiany w decyzji ostatecznej, w związku z powyższym orzeczono jak w sentencji decyzji – dokonując odpowiednich korekt w treści decyzji wynikających z powyższego.
POUCZENIE
1. Od niniejszej decyzji służy Stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Burmistrza Woźnik w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Termin ten liczony jest od upływu 14 dnia od dnia publicznego ogłoszenia.
2. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuj się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zgodnie z którym jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
3. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia Organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
4. Zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko, który stanowi, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wiąże organy:
-wydający decyzje określające warunki korzystania ze środowiska w zakresie, w jakim ma być uwzględniona przy wydaniu tych decyzji,
-wydające decyzje o których mowa w art. 72 ust. 1,
-przyjmujące zgłoszenia, o których mowa w art. 72 ust.1a
5. Ważność decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach została określona w art. 72 ust. 1 i 3
6. Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności
i uprawnień osób trzecich.
7. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie uprawnia do wycinki drzew.
8. Warunkiem realizacji inwestycji jest uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę (wraz z uzyskaniem opinii uzgodnień i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska, prawa wodnego itp.).
Pobrano opłatę skarbową w wysokości 205,00 zł (słownie: dwieście pięć złotych 00/100), zgodnie z cz. I kol. 3 pkt 45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000).
Klauzula Informacyjna
Administratorem danych osobowych w stosunku do danych osobowych przekazywanych podczas każdorazowego kontaktu z Urzędem Miejskim w Woźnikach jest Burmistrz Woźnik, którego siedziba mieści się
w Urzędzie Miejskim w Woźnikach przy ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki; kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować
w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób: kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911; pisemnie na adres Urzędu Miejskiego w Woźnikach, ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki.
Dane osobowe przetwarzane są w celach przeprowadzenia postepowania o wydanie decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach wynikającą z przepisów prawa na podstawie art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO).
Odbiorcą danych osobowych będzie Urząd Miejski w Woźnikach, podmioty udzielające wsparcia Urzędowi Miejskiemu w Woźnikach na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia oraz podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny w ramach obowiązujących przepisów prawa. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu. Podanie danych jest dobrowolne
Otrzymują:
Pełnomocnik:
P. Kinga Jurgielaniec
KWADRAT POLSKA Sp. z o.o. Sp. K. ul. Kościuszki 1 c, 44-100 Gliwice
Do wiadomości:
1. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w Opolu, ul. Odrowążów 2, 45-089 Opole
2. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Plac Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice
3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu, ul. Dworcowa 17, 42-700 Lubliniec
Wyk. A. Tkocz
Zatw. X. Sudakowska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Woźnikach