Zgodnie z art 4a – 4c ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (DzU z 2014 poz 118 ze zmianami) każda organizacja pozarządowa działająca w sferze pożytku publicznego, która wykonuje zadania publiczne bądź dysponuje majątkiem publicznym, została zobligowana do udostępniania informacji publicznej poprzez zamieszczanie tych danych we własnym Biuletynie Informacji Publicznej, na własnej stronie internetowej lub na wniosek.
Najsensowniejszym i powodującym najmniej problemów logistycznych wydaje się zamieszczenie odpowiednich danych na własnej stronie internetowej, w związku z czym na stowarzyszenia nałożono konieczność prowadzenia i utrzymywania własnej strony internetowej. Zadanie to może zostać dofinansowane ze środków budżetu samorządu terytorialnego w ramach działania „promocja i organizacja wolontariatu”, o ile w ostatnich 5 latach nie uzyskano na ten cel dofinansowania.
Na stronie internetowej stowarzyszenia (bądź parafii) w związku z powyższym znaleźć się będą musiały następujące dane:
1. Statut stowarzyszenia (akt erekcyjny parafii)
2. Pełne dane adresowe wraz z nr KRS bądź innego rejestru (w przypadku innego rejestru skan poświadczający wpis)
3. Pełne dane organu zarządzającego (zarządu) oraz kontrolnego (komisji rewizyjnej), w przypadku parafii – skan nominacji proboszcza
4. Sprawozdania opisowe roczne z działalności
5. Roczne sprawozdanie finansowe (bilans)
6. Wykaz wszystkich otrzymanych dotacji na realizację zadań publicznych wraz z ich kwotami
7. Sprawozdanie opisowe (i fotograficzne) z realizacji poszczególnych zadań publicznych
8. Wykaz majątku publicznego (własność samorządu) będącego w dyspozycji danego stowarzyszenia
Brak wyżej wymienionych danych na stronie internetowej stowarzyszenia będzie skutkować brakiem możliwości otrzymania dofinansowania z budżetu gminy przez daną organizację pozarządową.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Woźnikach