Z A R Z Ą D Z E N I E Nr KR.120.165.2014
Burmistrza Woźnik
Z dnia 18 grudnia 2014
W sprawie: zmiany regulaminu organizacyjnego urzędu wprowadzonego Zarządzeniem
Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009 i zmienionego zarządzeniem Nr
49/2012 z dnia 16.04.2012 i zarządzeniem Nr KR.64.2014 z dnia 19.05.2014
Na podstawie art. 33 ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t Dz.U. z 2013 poz 594 z późniejszymi zmianami )
Z a r z ą d z a m
§ 1 .W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009 i zmienionym zarządzeniem Nr 49/2012 z dnia 16.04.2012 zarządzeniem Nr KR.64.2014 z dnia 19.05.2014 dokonać zmiany § 16, który otrzymuje brzmienie:
W zakresie spraw USC
Prowadzenie akt stanu cywilnego oraz wydawanie decyzji w sprawach wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego
Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego dokonywanie w nim wzmianek oraz powiadamianie o tych czynnościach organy przechowujące odpisy kartotek skorowidzów
Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli w sprawach wynikających z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego
Współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie zabezpieczenia i przechowywania Ksiąg USC
Ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne
Ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie
Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu
Przyjmowanie pism sądowych zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego
Składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych
Ustalanie i zmiana imion i nazwisk
Sprawy związane z wydawaniem zaświadczeń o stanie rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych
Sprawy związane z wywieszaniem ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane
Udzielenie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji
Przyjmowanie obwieszczeń oraz pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania
Prowadzenie ewidencji ludności i przygotowanie dokumentacji do prowadzenia ewidencji ludności w czasie wojny
Sprawy związane z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie dokumentacji
Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych i nadzór w tym zakresie
Zawiadamianie organów wojskowych o zmianach meldunkowych
Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodów osobistych i nadzór w tym zakresie
Ustalanie zadań kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej
Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej
Opracowywanie planów OC , planów WSGO, planów zamierzeń dla szefa OC, planów zarządzania kryzysowego, planów ochrony przed powodzą
Sprawy związane z wprowadzeniem pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego
Organizowanie i koordynowanie szkoleń OC oraz szkoleń ludności w zakresie obrony cywilnej
Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania
Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania
Przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia
Przygotowanie i organizowanie ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, produktów żywnościowych i pasz, ujęć i urządzeń wodnych, dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem
Tworzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych OC, prowadzenie ich ewidencji i opracowywanie planów działania
Przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania budowli ochronnych na potrzeby kierowania OC i zarządzania kryzysowego
Prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętu przeciwpowodziowego i utrzymywanie w stałej gotowości eksploatacyjnej urządzeń wykrywania i alarmowania
Opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań
Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji ogólno-obronnej
w zakresie spraw obronnych
Prowadzenie spraw z zakresu organizacji i zabezpieczenia akcji kurierskiej m.in:
- przeprowadzania treningów i szkoleń osób biorących udział w tych treningach
- udział w treningach organizowanych przez jednostki współdziałające,
- sporządzanie planów treningu-szkolenia
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań w zakresie akcji kurierskiej
Sprawy realizacji świadczeń rzeczowych i osobistych m.in.
- wydawanie i uchylanie decyzji o nałożenie świadczeń rzeczowych i osobistych
- wystawianie wezwań,
- prowadzenie rejestrów na świadczenia osobiste i rzeczowe,
- sporządzanie sprawozdań
Wykonywanie czynności związanych z rejestracją i przygotowaniem kwalifikacji wojskowej
Wydawanie decyzji uznających poborowych na których utrzymaniu pozostają członkowie rodzin
Sprawy związane z reklamowaniem osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny”
opracowywanie i aktualizacja planu funkcjonowania gminy
opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne
opracowywanie i aktualizacja pozostałej dokumentacji ogólnoobronnej
organizowanie i zabezpieczenie działalności stałego dyżuru burmistrza
organizowanie i koordynowanie szkoleń ogólnoobronnych
Współpraca i wspieranie organizacji pozarządowych działających w zakresie kultury, kultury fizycznej ,sportu i turystyki w tym sprawy konkursów i rozliczania dotacji
Prowadzenie dokumentacji Gminnej Rady Sportu
Sprawy związane z ochrona zabytków i dóbr kultury w tym
- gminna ewidencja zabytków
- rozliczanie dotacji przyznanych na ochronę zabytków
- współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków
Prowadzenie spraw wynikających z ustawy. o ochronie informacji niejawnych
Nadzór nad pionem ochrony – pion ochrony wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza
Prowadzenie biura ds. informacji niejawnych
sprawy biura ds. informacji niejawnej w Urzędzie oraz a także sprawy wpływu i obiegu dokumentów poufnych i zastrzeżonych
Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o zbiórkach publicznych
Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej
Realizacja zadań związanych z ochroną zdrowia i kontrola działalności placówek, dla których Gmina jest organem założycielskim.
Prowadzenie rejestru wyborców
Sprawy z zakresu informatyzacji Urzędu:
Administracja systemami i siecią komputerową w Urzędzie
Serwis nad strukturą sprzętową w Urzędzie
Współpraca w zakresie oficjalnego serwisu internetowego
Zabezpieczanie systemów informatycznych oraz bazy danych
Spawy związane z wdrażaniem rozwiązań informatycznych dla Urzędu
Ochrona danych w tym :
zadania pełnomocnika ds. ochrony danych
zgłaszanie zbiorów, tworzenie informatycznych rejestrów udostępniania danych
Sprawy związane z wdrażaniem elektronicznego podpisu
Sprawy współpracy i koordynacja zadań z GUS
§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Woźnikach