Zarządzenia Burmistrza 2014

ZARZĄDZENIE Nr KR.120.64.2014 Burmistrza Woźnik Z dnia 19 maja 2014 W sprawie: zmiany regulaminu organizacyjnego urzędu wprowadzonego Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009 i zmienionego zarządzeniem Nr 49/2012 z dnia 16.04.2012

Z A R Z Ą D Z E N I E    Nr KR.120.64.2014

 

Burmistrza Woźnik 

Z dnia 19 maja 2014

 

W sprawie:  zmiany  regulaminu organizacyjnego urzędu wprowadzonego Zarządzeniem

                    Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009 i zmienionego zarządzeniem Nr

                   49/2012 z dnia 16.04.2012

 

 

            Na podstawie art. 33 ust 2  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz 1591, z późniejszymi zmianami)

 

 

Z a r z ą d z a  m

 

 

§ 1 .1. W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia  

           9 października 2009i zmienionym zarządzeniem Nr 49/2012 z dnia 16.04.2012  

           dokonać zmiany § 8 , który otrzymuje brzmienie:               

„§ 8

Burmistrz: stanowisko z wyboru. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o

                    samorządzie gminnym oraz z innych przepisów prawa.

Kompetencje i zadania burmistrza:

  • Realizuje uchwały Rady
  • Gospodaruje mienie gminnym
  • Wykonuje budżet
  • Jest kierownikiem urzędu w rozumieniu kodeksu pracy
  • Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych. Zatrudnia i zwalnia kierowników jednostek organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Jest terenowym szefem obrony cywilnej
  • Sprawuje nadzór nad realizacją zadań z zakresu obronności państwa
  • Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy
  • Kieruje bieżącymi sprawami gminy
  • Wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej
  • Realizuje politykę kadrową i wspólnie z sekretarzem odpowiada za przestrzegani przepisów związanych ze stosunkiem pracy
  • Podejmuje czynności  w sprawach nie cierpiących zwłoki
  • Udziela pełnomocnictwa kierownikom jednostek organizacyjnym gminy w zakresie zarządu mieniem
  • Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy instrukcje itp.,
  • Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Zastępcy i Skarbnika
  • Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością następujących referatów i samodzielnych stanowisk pracy:

- Sekretarz

- Referatu Finansowego

- Referatu Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Inwestycji

- Referatu Spraw Obywatelskich i Społecznych

- Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, którym jest Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich

- Samodzielnego stanowiska ds. kancelaryjnych rady i urzędu

- Jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie oświaty i Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej”

      2. W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia  

           9 października 2009i zmienionym zarządzeniem Nr 49/2012 z dnia 16.04.2012  

          dokonać zmiany § 16, który otrzymuje brzmienie: 

 

 

  W zakresie spraw USC

  • Prowadzenie akt stanu cywilnego oraz wydawanie decyzji w sprawach wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego
  • Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego dokonywanie w nim wzmianek oraz powiadamianie o tych czynnościach organy przechowujące odpisy kartotek skorowidzów
  • Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli w sprawach wynikających z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego
  • Współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie zabezpieczenia i przechowywania Ksiąg USC
  • Ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne
  • Ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie
  • Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu
  • Przyjmowanie pism sądowych zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego
  • Składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych
  •   Ustalanie i  zmiana imion i nazwisk

 

 

W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych
  • Sprawy związane z wydawaniem zaświadczeń o stanie rodzinnym  w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych
  • Sprawy związane z wywieszaniem ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane
  • Udzielenie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji
  • Przyjmowanie obwieszczeń oraz pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania
  • Prowadzenie ewidencji ludności i przygotowanie dokumentacji do prowadzenia ewidencji ludności w czasie wojny
  • Sprawy związane z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie dokumentacji
  • Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych i nadzór w tym zakresie
  • Zawiadamianie  organów wojskowych o zmianach meldunkowych
  • Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodów osobistych  i nadzór w tym zakresie

 

 

W zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
  • Ustalanie zadań  kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej
  • Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej
  • Opracowywanie  planów OC , planów WSGO, planów zamierzeń dla szefa OC, planów zarządzania kryzysowego, planów ochrony przed powodzą
  • Sprawy związane z wprowadzeniem pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego
  • Organizowanie i koordynowanie  szkoleń OC oraz szkoleń ludności w zakresie obrony cywilnej
  • Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania
  • Przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania  masowego zagrożenia
  • Przygotowanie i organizowanie ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, produktów żywnościowych i pasz, ujęć i urządzeń wodnych, dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem
  • Tworzenie i przygotowanie do działań  jednostek  organizacyjnych OC, prowadzenie ich ewidencji i opracowywanie planów działania
  • Przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania budowli ochronnych na potrzeby kierowania OC i zarządzania kryzysowego
  • Prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętu OC i przeciwpowodziowego utrzymywanie w stałej gotowości eksploatacyjnej urządzeń wykrywania i alarmowania
  • Opracowywanie informacji dotyczących  realizowanych zadań
  • Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji ogólno-obronnej

 

w zakresie spraw obronnych     

 
  • Prowadzenie spraw z zakresu organizacji i zabezpieczenia akcji kurierskiej m.in:

- przeprowadzania treningów i szkoleń osób biorących udział w tych treningach

- udział w treningach organizowanych przez jednostki współdziałające,

- sporządzanie planów treningu-szkolenia

- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań w zakresie akcji kurierskiej

  • Sprawy realizacji świadczeń rzeczowych i osobistych m.in.

- wydawanie i uchylanie decyzji o nałożenie świadczeń rzeczowych i osobistych

- wystawianie wezwań,

- prowadzenie rejestrów na świadczenia osobiste i rzeczowe,

- sporządzanie sprawozdań

  • Wykonywanie czynności związanych z rejestracją i przygotowaniem  kwalifikacji wojskowej
  • Wydawanie decyzji uznających poborowych na których utrzymaniu pozostają członkowie rodzin
  • Sprawy związane z reklamowaniem osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny”

         

 

W zakresie spraw kultury, kultury fizycznej i sportu
  • Współpraca i wspieranie organizacji pozarządowych działających w zakresie kultury,  kultury fizycznej ,sportu  i turystyki  w tym sprawy konkursów i rozliczania dotacji
  • Prowadzenie dokumentacji Gminnej Rady Sportu
  • Wydawanie decyzji w sprawach organizowania imprez masowych
  • Sprawy związane z ochrona zabytków i dóbr kultury w tym

- gminna ewidencja zabytków

- rozliczanie dotacji przyznanych na ochronę zabytków

- współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków

 

Pełnomocnik do Spraw  Ochrony Informacji Niejawnych

 

  • Prowadzenie spraw związanych z ochroną  informacji niejawnych wynikających z ustawy z  22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych
  • Nadzór nad pionem ochrony – pion ochrony wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza

 

Prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu

  • sprawy kancelarii tajnej w Urzędzie oraz a także sprawy wpływu i obiegu dokumentów poufnych i zastrzeżonych

 

Pozostałe sprawy
  • Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o zbiórkach publicznych
  • Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej
  • Realizacja zadań związanych z ochroną zdrowia i kontrola działalności placówek, dla których Gmina jest organem założycielskim.
  • Prowadzenie rejestru wyborców

 

      Sprawy  z zakresu informatyzacji  Urzędu:

  • Administracja systemami i siecią komputerową w Urzędzie
  • Serwis nad strukturą sprzętową w Urzędzie                       
  • Współpraca w zakresie oficjalnego serwisu internetowego
  • Zabezpieczanie systemów informatycznych oraz bazy danych           
  • Sprawy związane z wdrażaniem rozwiązań informatycznych dla Urzędu
  • Ochrona danych w tym :
    •  zadania pełnomocnika ds. ochrony danych
    • zgłaszanie  zbiorów, tworzenie informatycznych rejestrów udostępniania  danych
  • Sprawy związane z wdrażaniem elektronicznego podpisu
  • Sprawy współpracy i koordynacja zadań z GUS

 

 

         

§ 2.    Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

 

 

§ 3.     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 maja 2014 14:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk
Ilość wyświetleń: 909
29 maja 2014 08:30 (Daria Nowaczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 maja 2014 15:01 (Daria Nowaczyk) - Dodanie załącznika [zarzadzenie_nr_kr120642014.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 maja 2014 14:57 (Daria Nowaczyk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany