REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE MIASTA I GMINY WOŹNIKI

UCHWAŁA NR 473/XLVII/2023 Rady Miejskiej w Woźnikach z dnia 30 października 2023 r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Woźniki

 

Uchwała Nr 473/XLVII/2023
Rady Miejskiej w Woźnikach

z dnia 30 października 2023 r.

 

w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Woźniki

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572,1463,1688) oraz art. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu, Rada Miejska w Woźnikach uchwala, co następuje:

§ 1. 

 

W Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Woźniki stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 184/XVI/2020 Rady Miejskiej w Woźnikach z dnia 28 października 2020 r.  wprowadza się następujące zmiany:

1. § 3. otrzymuje brzmienie:

„Właściciele nieruchomości obowiązani są do utrzymania na terenie swojej nieruchomości należytej czystości i porządku, w zakresie:

1. Prowadzenia selektywnej zbiórki następujących frakcji odpadów:

1) papier,

2) metale,

3) tworzywa sztuczne,

4) szkło,

5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe,

6) bioodpady,

7) popiół

8) odpady niebezpieczne,

9) przeterminowane leki i chemikalia,

10) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki,

11) zużyte baterie i akumulatory,

12) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

13) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

14) zużyte opony,

15) odpady budowlane i rozbiórkowe,

16) odpady tekstyliów i odzieży.

2. Prowadzenia zbiórki niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych powstałych po wyselekcjonowaniu odpadów wymienionych w ust. 1.

3. Odpady o których mowa w ust. 1 pkt. 1-7, oraz ust. 2 będą odbierane od właścicieli nieruchomości sprzed nieruchomości z pojemników lub w workach na odpady komunalne, zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru odpadów komunalnych. Odpady, o których mowa w ust. 1 pkt. 8-16 należy na własny koszt dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Woźnikach.

4. Obowiązek selektywnego zbierania odpadów komunalnych realizuje się poprzez:

1) zbieranie wytworzonych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w workach, pojemnikach lub wydzielonych miejscach, znajdujących się na terenie nieruchomości, w sposób uniemożliwiający mieszanie się poszczególnych frakcji ze sobą;

2) pozbywanie się odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z częstotliwością i zasadami określanymi w niniejszym Regulaminie.

5. Na terenie nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym, możliwe jest kompostowanie bioodpadów w przeznaczonych do tego w kompostownikach przydomowych, zlokalizowanych w miejscu wydzielonym na tej nieruchomości, w sposób niepowodujący uciążliwości dla terenów sąsiednich.

6. Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy zadeklarowali posiadanie kompostownika są zwolnieni w całości z obowiązku posiadania pojemnika na bioodpady.

7. Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy  zgłosili brak wytwarzania popiołu przez gospodarstwa domowe, zwolnieni są w całości z obowiązku posiadania pojemnika na popiół.”.

2. § 6. ust. 1 pkt 15 otrzymuje brzmienie:

„ odpady tekstyliów i odzieży.”.

3. § 7. ust. 3 otrzymuje brzmienie:  "3.Na terenie Gminy odpady komunalne należy zbierać w:

1) koszach ulicznych o pojemności co najmniej 20 l;

2) koszach ustawianych w miejscach publicznych (niebędących koszami ulicznymi) o pojemności co najmniej 20 l;

3) pojemnikach (kubłach) na odpady niesegregowane (zmieszane) o pojemności od 120 l – 1100 l;

4) pojemnikach (kubłach) na odpady segregowane BIO  o pojemności  240 l dla nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz domkami letniskowymi wykorzystywanymi na cele rekreacyjno- wypoczynkowe oraz  1100 l dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym;

5) pojemnikach (kubłach) na popiół o pojemności  120 l dla nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz domkami letniskowymi wykorzystywanymi na cele rekreacyjno- wypoczynkowe oraz  1100 l dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym;

6) pojemnikach na odpady zbierane selektywnie dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi o pojemności 1100 l dla każdej frakcji odpadów odpowiednio oznaczonych napisem, zgodnie z ich przeznaczeniem, tj.:

a) „Papier";

b) „Szkło";

d) „Metale i tworzywa sztuczne"

7) przezroczystych workach polietylenowych PE-HD na odpady zbierane selektywnie dla nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz domkami letniskowymi wykorzystywanymi na cele rekreacyjno- wypoczynkowe o pojemności 120 l w następującej kolorystyce:

a) worek żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,

b) worek niebieski oznaczony napisem „Papier”,

c) worek zielony oznaczony napisem „Szkło”.

4. §7. ust. 5 otrzymuje brzmienie:

  Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny należy gromadzić w następujący sposób:

1) dla nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe – do pojemników, o których mowa w ust. 3. pkt.4) i 5) przypadających po 1 szt. na każde gospodarstwo domowe i do worków o których mowa w ust. 3. pkt 7).

2) dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi – do pojemników, o których mowa w ust. 3 pkt 4-6);”.

5. § 8. ust. 1 otrzymuje brzmienie :

„1. Ustala się następującą częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień -dwa razy w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – cztery razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe – w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu

2) bioodpady, które stanowią odpady komunalne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień – jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu,

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –dwa razy w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – cztery razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień – jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu, .

3) selektywnie zbierane odpady komunalne, tj. papier, metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe i tworzywa sztuczne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym–  jeden raz w miesiącu,

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym – dwa razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe –  jeden raz w miesiącu.”.

6. W § 8 ust. 1 dodaje się punkt 4 o następującym brzmieniu:

„4) selektywnie zbierane szkło i odpady opakowaniowe ze szkła:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym –jeden raz na dwa miesiące

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym –jeden raz w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe – jeden raz na dwa miesiące”.

7. W § 8. ust. 1 dodaje się  punkt 5 o następującym brzmieniu:

„5) selektywnie zbierany popiół:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, sierpień, październik, listopad, grudzień- jeden raz w miesiącu,

- w miesiącach: czerwiec, lipiec, wrzesień – nie będzie odbioru

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, październik, listopad, grudzień- dwa razy w miesiącu

- w miesiącu sierpniu – odbiór jeden raz w miesiącu

- w miesiącach: czerwiec, lipiec, wrzesień- nie będzie odbioru

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, sierpień, październik, listopad, grudzień- jeden raz w miesiącu,

- w miesiącach: czerwiec, lipiec wrzesień – nie będzie odbioru”.

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Woźnik.

 

§ 3.

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.

 

 

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Woźnikach


Anna Wincowska


Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 listopada 2023 12:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk - Biegisz
Ilość wyświetleń: 227
02 listopada 2023 12:58 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Skopiowanie wiadomości - UCHWAŁA NR 473/XLVII/2023 Rady Miejskiej w Woźnikach z dnia 30 października 2023 r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Woźniki
Zatrzymaj banner przewijany