Projekty uchwał Rady Miejskiej

PROJEKT Uchwały Rady Miejskiej w Woźnikach w sprawie zmiany szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Projekt

 

Uchwała Nr ....................
Rady Miejskiej w Woźnikach

z dnia 30 października 2023 r.

 

w sprawie zmiany szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463, 1688) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469), po zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu, Rada Miejska w Woźnikach uchwala, co następuje:

 

§ 1. 

 

W Uchwale nr 185/XVI/2020 Rady Miejskiej w Woźnikach z dnia 28 października 2020 r w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wprowadza się następujące zmiany:

1. § 2.  otrzymuje brzmienie:  "1. Ustala się następującą częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości:

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień -dwa razy w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – cztery razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe – w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu

2) bioodpady, które stanowią odpady komunalne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień – jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu,

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym: w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –dwa razy w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – cztery razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe : w miesiącach: styczeń, luty, marzec, listopad, grudzień –jeden raz w miesiącu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik – dwa razy w miesiącu

3) selektywnie zbierane odpady komunalne, tj. papier, metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe i tworzywa sztuczne:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym–   jeden raz w miesiącu,

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym – dwa razy w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno –wypoczynkowe –   jeden raz w miesiącu.”

2. W § 2. ust. 1 dodaje się punkt 4 w brzmieniu:

„4) selektywnie zbierane odpady komunalne tj. szkło:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym– jeden raz na dwa miesiące,

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym – jeden raz w miesiącu,

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno –wypoczynkowe – jeden raz na dwa miesiące.”.

3. W § 2. ust. 1 dodaje się punkt 5 w brzmieniu:     ,,5) selektywnie zbierane odpady komunalne t.j. popiół:

a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, sierpień, październik, listopad, grudzień- jeden raz w miesiącu,

- w miesiącach: czerwiec, lipiec, wrzesień – odbioru nie będzie

b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, październik, listopad, grudzień- dwa razy w miesiącu

- w miesiącu sierpniu – odbiór jeden raz w miesiącu

- w miesiącach: czerwiec, lipiec, wrzesień- odbioru nie będzie

c) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe:

- w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, sierpień, październik, listopad, grudzień- jeden raz w miesiącu,

- w miesiącach: czerwiec, lipiec, wrzesień – odbioru nie będzie"

4. § 3. ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„Odpady wymienione w ust. 1 pkt 1) – 13) przyjmowane są w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w każdej zebranej przez właściciela nieruchomości ilości.”.

5. § 4. otrzymuje brzmienie:

„1. Gmina przejmuje obowiązek wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki:

1) służące do gromadzenia odpadów zmieszanych o pojemności uwzględniającej liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość i częstotliwość pozbywania się odpadów oraz wyposażenia w pojemniki nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno–wypoczynkowe przez część roku.

2) służące do gromadzenia popiołów o pojemności 120 l po 1 szt. dla każdego gospodarstwa domowego oraz po 1 szt. dla każdej nieruchomości na której znajduje się domek letniskowy lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno–wypoczynkowe przez część roku oraz o pojemności 1100 l dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym.

3) służące do gromadzenia bioodpadów o pojemności 240 po 1 szt. dla każdego gospodarstwa domowego oraz po 1 szt. dla każdej nieruchomości na których znajduje się domek letniskowy lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno–wypoczynkowe przez część roku oraz o pojemności 1100 l dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym.”.

 

§ 2. 

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Woźnik.

 

§ 3. 

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.

 

 

 

 

uzasadnienie

Przedmiotowa uchwała ma na celu dostosowanie zapisów w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych  na terenie Gminy Woźniki do nowych zasad jakie będą obowiązywały w nowej umowie na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Woźniki. Uchwała wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 października 2023 14:31
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk - Biegisz
Ilość wyświetleń: 166
31 października 2023 12:50 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 października 2023 14:32 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Dodanie załącznika [uchwala_szczegolny_sposob.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 października 2023 14:31 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany