Zarządzenia Burmistrza 2012

ZARZĄDZENIE Nr 49/2012 Burmistrza Woźnik Z dnia 16 kwietnia 2012 W sprawie: zmiany regulaminu organizacyjnego urzędu wprowadzonego Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009

 

Z A R Z Ą D Z E N I E    Nr 49/2012

 

Burmistrza Woźnik 

Z dnia 16 kwietnia 2012

 

W sprawie:  zmiany  regulaminu organizacyjnego urzędu wprowadzonego Zarządzeniem

                    Nr 82/2009 z dnia 9 października 2009

 

 

            Na podstawie art. 33 ust 2  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U Nr 142 z 2001 r. poz 1591, z późniejszymi zmianami)

 

 

Z a r z ą d z a  m

 

 

 

§ 1 . W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym Zarządzeniem Nr 82/2009 z dnia 9

         października 2009 dokonać zmiany § 15 , który otrzymuje brzmienie:

 

„§ 15

Do zadań Referatu Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy.

W zakresie gospodarki gruntami:

  • Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów w dzierżawę, najem, zarząd, użyczenie oraz użytkowanie wieczyste
  • Wymiar należności z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, dzierżawę itp., oraz z tytułu  sprzedaży mienia gminnego
  • Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lub nabyciem mienia gminnego
  • Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia oraz zakładaniem i zmianami w księgach wieczystych
  • Sprawy związane z ustaleniem granic
  • Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziałów nieruchomości
  • Tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy miast i wsi i prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanu prawnego tych terenów w tym m.in.:

-         prowadzenie spraw wywłaszczanie nieruchomości i ustalenia odszkodowań

-         przygotowanie projektów podziału nieruchomości

-         wykonywanie prawa pierwokupu

  • Inne sprawy wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami
  • Sprawy związane z ochroną gruntów rolnych i leśnych
  • Przygotowywanie umów dzierżawnych o przekazywaniu gospodarstw w zamian za emeryturę
  • Współdziałanie z GUS w przygotowywaniu i przeprowadzaniu spisu rolnego

 

W zakresie rolnictwa i ochrony środowiska:

  • Załatwianie spraw związanych z współdziałaniem ze spółkami wodnymi i ośrodkiem doradztwa rolniczego
  • Współdziałanie ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt
  • Realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej
  • Sprawy wynikające z realizacji zadań gminy w zakresie łowiectwa
  • Sprawy związane z ochroną środowiska w tym m.in. wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew oraz wymierzanie kar za samowolę
  • Sprawy związane z ograniczeniem uciążliwości dla środowiska działalności maszyn i urządzeń
  • Sprawy związane z ustanawianiem parku wiejskiego i innych form ochrony przyrody
  • Prowadzenie spraw związanych z opieką nad grobami wojennymi i wojskowymi
  • Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni
  • Udział w wizjach lokalnych w związku z zaistniałymi interwencjami i skargami mieszkańców z zakresu działania referatu
  • Zakładanie i zarządzanie cmentarzami
  • Dokonywanie uzgodnień w zakresie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz w zakresie prowadzenia działalności odzysku odpadów innych niż niebezpieczne
  • Sprawy związane z bezdomnością zwierząt
  • Sprawy zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne
  • Sprawy z zakresu prawa górniczego i geologicznego
  • Sprawy opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska
  • Udział w komisjach szacujących szkody powstałe na skutek klęsk żywiołowych
  • Sprawy związane z dopłatami bezpośrednimi do rolnictwa
  • Kontrola ubezpieczeń OC w gospodarstwach rolnych
  • Sprawy związane  z prowadzeniem systemu zarządzania środowiskiem
  • Współdziałanie z WUS w zakresie aktualizacji  gospodarstw i działek rolnych  oraz w sprawach spisu powszechnego i rolnego.
  • Sprawy związane z oceną oddziaływania inwestycji na środowisko
  • Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków i umów na odbieranie odpadów komunalnych
  • Sprawy związane z oceną oddziaływania inwestycji na środowisko

 

  W zakresie gospodarki odpadami

  • Dokonywanie uzgodnień w zakresie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz w zakresie prowadzenia działalności odzysku odpadów innych niż niebezpieczne
  • Prowadzenie rejestru działalności regulowanej dotyczącej odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości
  • Załatwianie spraw związanych z wysyłaniem i przyjmowaniem ankiet oraz ich analiza w celu ustalenia liczby gospodarstw, mieszkańców i rodzaju  odpadów
  • Sprawy związane z opracowaniem regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach
  • Sprawy związane z opracowaniem i nadzorowaniem uchwał dotyczących min:

-  metody ustalania opłaty oraz wysokości stawki

- terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

- wzoru deklaracji o wysokości opłat

- szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów

- górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli

- wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych

 

  • Sprawy związane z przetargiem na odbieranie odpadów
  • Nadzór i kontrola firm wywozowych oraz kontrola ilości odpadów deklarowanych przez mieszkańców
  • Naliczanie opłaty śmieciowej.
  • Prowadzenie aktualizacji osób zamieszkałych celem naliczenia właściwej opłaty
  • Opracowywanie informacji przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej
  • Zapewnienie warunków niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz działania na rzecz utrzymania czystości i porządku w gminie
  • Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków i umów na odbieranie odpadów komunalnych

 

 

 

§ 2.    Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

 

 

 

§ 3.     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 kwietnia 2012 13:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk
Ilość wyświetleń: 913
24 kwietnia 2012 09:42 (Daria Nowaczyk) - Zmiana danych dokumentu.
23 kwietnia 2012 13:03 (Daria Nowaczyk) - Dodanie załącznika [zarzadzenie_nr_49.pdf] do dokumentu.
23 kwietnia 2012 13:02 (Daria Nowaczyk) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany