Wykaz danych 2006-2010

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH:

Ustawa Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, tekst jednolity z późn.zm.) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, określonych w art. 19 ust. 2 i znajdujących się w ich posiadaniu, a także, zgodnie z art. 19 ust. 6 obowiązek prowadzenia publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Od 28 grudnia 2006r. istnieje ustawowy obowiązek prowadzenia wykazu w Internecie, w Biuletynie Informacji Publicznej.

Obowiązek udostępniania informacji dotyczy:
- organów administracji rządowej – na szczeblu centralnym, jak i terenowym, czyli np.: ministra, wojewody, w tym także mających zadania z zakresu ochrony środowiska na mocy innych ustaw np. Głównego Urzędu Statystycznego, dyrektora parku narodowego czy powiatowego inspektora sanitarnego;
- organów jednostek samorządu terytorialnego np.: wójta, burmistrza, czy starosty;
- innych podmiotów, powołanych z mocy prawa lub na podstawie porozumień do wykonywania zadań publicznych dotyczących środowiska i jego ochrony, np. Państwowe Gospodarstwo Leśne “Lasy Państwowe”.

Wykaz dostarcza informacji o dokumentach i jest swego rodzaju wskazówką, jak i gdzie ich szukać oraz informacji na temat realizacji procesów administracyjnych przez poszczególne organy, np. czy dany podmiot posiada stosowne zezwolenia na korzystanie ze środowiska, czy dla danego wniosku wydana została decyzja, itp.

Wykaz danych składa się ze:
- spisów kart informacyjnych;
- oraz kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów – wzory kart określają formularze A-H dla poszczególnych kategorii dokumentów, o których umieszczenie informacji w wykazie jest obowiązkowe oraz formularz I - dla dokumentów oraz danych, o których umieszczenie informacji w wykazie jest nieobowiązkowe. Karty, w zależności od kategorii dokumentu, zawierają różne informacje m. in.: numer wpisu dokumentu w wykazie, zakres przedmiotowy sprawy lub opis dokumentu, datę powstania, nazwę podmiotu, organu wydającego daną decyzję, a także ewentualne zastrzeżenia dotyczące udostępniania treści dokumentu.

Karty informacyjne prowadzone są dla każdego dokumentu oddzielnie. Dokumenty, o których umieszczenie informacji w wykazie jest obowiązkowe podzielone są na następujące kategorie:
- wnioski o wydanie decyzji, wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych, wnioski o ustalenie programu dostosowawczego;
- decyzje i postanowienia, wskazania lokalizacyjne;
- polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty;
- raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, analizy porealizacyjne, przeglądy ekologiczne, raporty o bezpieczeństwie, dokumentacje mierniczo-geologiczne zlikwidowanych zakładów górniczych, informacje o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów, prognozy oddziaływania na środowisko, dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium, opracowania ekofizjograficzne, rejestry substancji niebezpiecznych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, rejestry poważnych awarii;
- wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska;


PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH:

Karty typu A
- Wnioski o wydanie decyzji
- Wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych
- Wnioski o ustalenie programu dostosowawczego

Karty typu B
- Decyzje i postanowienia
- Wskazania lokalizacyjne

Karty typu C
- Projekty: polityk, strategii, planów lub programów

Karty typu D
- Polityki, strategie, plany lub programy

Karty typu E
- Raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
- Analizy porealizacyjne
- Przeglądy ekologiczne
- Raporty o bezpieczeństwie
- Dokumentacje mierniczo-geologiczne zlikwidowanych zakładów górniczych
- Informacje o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami
- Dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów

Karty typu F
- Prognozy oddziaływania na środowisko
- Dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium
- Opracowania ekofizjograficzne
- Rejestry substancji niebezpiecznych
- Wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska
- Rejestry poważnych awarii

Karty typu G
- Wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska

Karty typu H
- Zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia

Karty typu I
- Inne dokumenty

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2008 14:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk
Ilość wyświetleń: 1665
02 października 2008 09:04 (Daria Nowaczyk) - Zmiana treści dokumnetu.
02 października 2008 08:59 (Daria Nowaczyk) - Zmiana treści dokumnetu.
02 października 2008 08:58 (Daria Nowaczyk) - Zmiana treści dokumnetu.
Zatrzymaj banner przewijany