Komunikaty

ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA  NG.6220.6.4.2024 z dnia 17.07.2024 r.

Woźniki, 17.07.2024 r.

 NG.6220.6.4.2024

 

 

ZAWIADOMIENIE

O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

 

Zgodnie z art. 61 § 1 § 3 i § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 4 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 775 ze zm.), w związku z art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2022 poz. 1029 ze zm.)

 

zawiadamiam,

 że w dniu 16.07.2024 r., na wniosek z dnia 11.06.2024 złożony przez inwestora Enea Nowa Energia Sp. z o.o. /uzupełniony dnia 16.07.2024r./ zostało wszczęte postępowanie administracyjne w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie i eksploatacji farmy fotowoltaicznej o łącznej mocy do 35 MW włącznie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i towarzyszącą – PV Woźniki”.

Projektowane przedsięwzięcie obejmujące budowę i eksploatacje farmy fotowoltaicznej o łącznej mocy do 35 MW włącznie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i towarzyszącą a następnie, za pomocą przyłącza elektroenergetycznego, przekazanie jej do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE). Zakres przedsięwzięcia objęty wnioskiem nie obejmuje budowy infrastruktury technicznej zewnętrznej tj. miejsca przyłączenia ww. inwestycji do KSE. Dopuszcza się etapowy sposób realizacji inwestycji, w ramach dostępnej mocy przyłączeniowej, w taki sposób, że każda z powstałych instalacji będzie miała odrębny charakter, czyli stanowić będzie wyodrębniony zespół urządzeń służących do wytwarzania energii opisanych przez dane techniczne i handlowe, w których energia jest wytwarzana z odnawialnych źródeł energii. Ponadto dopuszcza się możliwość zrealizowania systemu magazynowania energii w późniejszym czasie, na etapie, gdy farma fotowoltaiczna będzie już oddana do użytkowania i prowadzić będzie działalność wytwórczą w zakresie produkcji energii elektrycznej. Na obecnym etapie opcjonalnie rozważa się przeprowadzenie inwestycji polegającej na skablowaniu linii średniego napięcia znajdujących się na działce inwestycyjnej, czyli przeniesieniu ich pod powierzchnię ziemi. Realizacja takiej modernizacji uzależniona będzie od mocy uzyskanych warunków przyłączeniowych oraz uzgodnień w tym zakresie z Operatorem sieci co do warunków i kosztów przeprowadzenia takiego przedsięwzięcia.

Teren przeznaczony do przekształcenia w ramach przedmiotowej inwestycji wynosić będzie do 25 ha, natomiast powierzchnia mierzona po zewnętrznych skrajnych modułach wynosić będzie do 23 000 m2.

Teren planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest na obszarze gminy Woźniki, w miejscowości Woźniki, na działce oznaczonej numerem 18 k.m. 1PGR, obręb Woźniki.

  Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji 
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, „jeżeli liczba stron postępowania w sprawie o wydanie decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postepowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 kodeksu postepowania administracyjnego.” W związku z art. 49 Kodeksu postepowania administracyjnego „Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron
o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnianie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.”

W toczącym się postępowaniu liczba stron przekracza 10. Stosując powyższe przepisy, tutejszy Organ będzie zawiadamiać strony postępowania o czynnościach w przedmiotowym postępowaniu wyłącznie w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie pisma na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.wozniki.pl), oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Woźnikach, ul. Rynek 11 (parter).

W związku z powyższym, informuje się, że zgodnie z art. 10 § 1 i art. 73 Kodeksu postepowania administracyjnego, strona może zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miejskim w Woźnikach,
ul. Rynek 11, w pok. nr 13, oraz składać w w/w sprawie wyjaśnienia i uwagi, a także wypowiadać się co do zebranych dowodów i materiałów.

 

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

Klauzula Informacyjna

 

Administratorem danych osobowych w stosunku do danych osobowych przekazywanych podczas każdorazowego kontaktu z Urzędem Miejskim w Woźnikach jest Burmistrz Woźnik, którego siedziba mieści się
w Urzędzie Miejskim w Woźnikach przy ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki; kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób: kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911; pisemnie na adres Urzędu Miejskiego  w Woźnikach, ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki.

Dane osobowe przetwarzane są w celach przeprowadzenia postepowania o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wynikającą z przepisów prawa na podstawie art. 6 ust 1 lit. C Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). 

Odbiorcą danych osobowych będzie Urząd Miejski w Woźnikach, podmioty udzielające wsparcia Urzędowi Miejskiemu w Woźnikach na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia oraz podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny w ramach obowiązujących przepisów prawa. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu. Podanie danych jest dobrowolne.

 

 

 

 

Otrzymują:

  1. Inwestor Enea Nowa Energia Sp. z o.o. 26-603 Radom ul. Kaszubska 2
  2. Właściciel nieruchomości
  3. Zawiadomienie stron zgodnie z art. 49 KPA - niniejsze zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie go na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Woźnikach (www.bip.wozniki.pl), oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Woźnikach, ul. Rynek 11 (parter).
  4.  A/a

 

Wyk.: E.Szkoła

Zatw.: X. Sudakowska

Załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Ewelina Szkoła - Referat Nieruchomości, Ochrony Środowiska i Gospodarki Mieszkaniowej
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 lipca 2024 14:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk - Biegisz
Ilość wyświetleń: 105
17 lipca 2024 14:18 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Dodanie załącznika [ng6220642024.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 lipca 2024 14:17 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany