Informacje, ogłoszenia, obwieszczenia, postanowienia

DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia NG.6220.3.57.2024 z dnia 06.10.2025 r.

 Woźniki, dnia 06.10.2025 r.

 

NG.6220.3.57.2024

 

 

DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 

 

Na podstawie art. 104 i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572 ze zm.), w związku z art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 72 ust. 1 pkt 3, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 82, art. 85 ust. 1
i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1,  § 3 ust. 2 pkt 3
w związku z osiągnięciem progów określonych w § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z  2019 r., poz. 1839 ze zm.) po rozpatrzeniu złożonego przez inwestora Plastimex Sp. z o.o., ul. Powstańców 37, Psary, 42-287 Lubsza wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowa budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW” w Psarach i po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko,  

 

określam

następujące środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia polegającego na „Budowa budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW” w Psarach. 

 

I.  Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia

 

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie hali produkcyjnej o powierzchni ok. 1500 m². Obok hali powstanie budynek socjalny wraz z zadaszaną wiatą. 
W ramach inwestycji planowana jest również budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 0,5 MW- część paneli zostanie zamontowana na dachu hali, a pozostała część na terenie o powierzchni około 7000 m². Dodatkowo powstanie nowa infrastruktura m.in. kanalizacja sanitarna, wodociągowa i elektryczna. Budynek socjalny będzie ogrzewany pompą ciepła. Przedsięwzięcie będzie realizowane na części działek oznaczonych numerami 1358 (stary nr 381/11), 1348 (stary nr 306/11), 1355 (stary nr 370/11) k.m. 1 Piasek obręb Lubsza, położonych w Psarach przy ulicy Powstańców na terenie zakładu Plastimex Sp. z o.o. 

 

II. Istotne warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich

 

Na etapie realizacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:

1. Prowadzenie realizacji budowy w tym uciążliwe prace budowlane, dostawy materiałów, należy realizować tylko w porze dziennej, w godzinach od 6:00-22:00.

2. Należy stosować rozwiązania organizacyjne i techniczne mające na celu minimalizację emisji wtórnej pyłu z miejsc prowadzenia prac budowlanych i montażowych oraz pojazdów przewożących materiały pyliste, w szczególności poprzez:

a) Zabezpieczenie materiałów sypkich, pylistych, stanowionych surowce do budowy oraz odpady o takim samym charakterze, powstające podczas prac budowlanych, przed ich rozwiezieniem (np. przykrywanie plandekami skrzyń ładunkowych pojazdów, zraszanie wodą).

b) Zraszanie trenu wodą w przypadku znacznego przesuszenia terenu i widocznego unosu pyłu w powietrzu.

3. W celu ochrony przed nieumyślnym zabijaniem zwierząt, w trakcie realizacji przedsięwzięcia:

a) Prace muszą być prowadzone w sposób umożliwiający spontaniczne przemieszczanie się zwierząt ze stref zagrożenia np. poprzez zastosowanie łagodnych (ścinanych) brzegów wykopów, które ułatwią wydostanie się z nich uwięzionych zwierząt lub też ich zabezpieczenie siatką (o oczkach nie większych niż 0,5 cm i wysokości co najmniej 50 cm, z przewieszką o długości co najmniej 10 cm, skierowaną „na zewnątrz” od placu budowy, wkopanej w ziemię na głębokości 30 cm).

b) Jeżeli mimo zastosowanych rozwiązań zwierzęta przedostaną się na plac budowy należy je uwolnić. Uwolnione zwierzęta należy przenieść do odpowiednich siedlisk, poza rejon objęty inwestycją. Przy wyborze miejsca do którego zwierzęta zostaną przeniesione należy wziąć pod uwagę możliwość ich przetrwania we właściwym stanie ochrony na nowym stanowisku, również z uwzględnieniem czynników antropogenicznych.

4. Wszelkie prace w obrębie planowanej inwestycji wykonywać przy użyciu sprawnego technicznie sprzętu, eksploatowanego i konserwowanego w sposób prawidłowy, który zapewni zabezpieczenie środowiska wodno-gruntowego przed wyciekami paliw
i płynów technicznych.

5. Zaplecze, a w szczególności miejsca postoju, tankowania i naprawy pojazdów, zabezpieczyć przed przedostaniem się substancji ropopochodnych do gruntu i wód oraz wyposażyć w środki do neutralizacji rozlanych substancji ropopochodnych (sorbenty), w sytuacjach awaryjnych, takich jak np. wyciek paliwa podjąć natychmiastowe działania w celu usunięcia awarii oraz usunięcia zanieczyszczonego gruntu – zanieczyszczony grunt należy przekazać podmiotom uprawnionym do jego transportu i rekultywacji  lub unieszkodliwienia.

6. Zastosować rozwiązania technologiczne oraz materiały o odpowiedniej jakości, spełniające wymogi ochrony środowiska, które nie wpływają na pogorszenie stanu środowiska wodnego.

7. Wykopy zabezpieczyć przed przedostaniem się do gruntu substancji szkodliwych dla środowiska wodnego.

8. W przypadku konieczności odwodnienia wykopów: prace odwodnieniowe prowadzić bez konieczności trwałego obniżenia poziomu wód gruntowych, do minimum ograniczyć czas odwadniania wykopów oraz ograniczyć wpływ prac do terenu działki inwestycyjnej, wody z odwodnienia odprowadzać w sposób nie powodujący zalewania terenów sąsiednich oraz niezmieniający stanu wody na gruncie,
w szczególności kierunku odpływu wód opadowych ze szkodą dla gruntów sąsiednich.

9. Nawierzchnie drogowe, plac manewrowy, magazyn wyrobów, wiatę magazynową oraz nawierzchnie przeznaczone pod miejsca postojowe dla samochodów wykonać jako szczelne.

10.  Budynek hali wyposażyć w szczelną, nienasiąkliwą posadzkę.

11.  Wodę w procesie produkcyjnym używać w obiegu zamkniętym.

12.  Pod transformatorem zastosować szczelną misę na olej, na wypadek awarii w celu uniknięcia przedostania się oleju lub cieczy izolacyjnej do środowiska wodno-gruntowego, będącego w stanie zmagazynować 100 % oleju oraz wody z akcji gaśniczej, wykonaną z takich materiałów, aby ciecz izolacyjna lub olej nie przedostały się do środowiska gruntowo-wodnego.

13.  Zabieg mycia paneli wykonywać przy użyciu zdemineralizowanej wody bez dodatków chemicznych (detergentów) lub z użyciem środków biodegradowalnych, lub zastosować bezwodną technologię czyszczenia.

14. Odpady inne niż niebezpieczne magazynować na utwardzonym podłożu,
w kontenerach, pojemnikach, workach, big-bagach – w zależności od rodzaju opadu, tak aby nie stanowiły zagrożenia dla środowiska gruntowo-wodnego.

15. Odpady niebezpieczne gromadzić i przechowywać w wyodrębnionych do tego celu miejscach, w opakowaniach lub pojemnikach odpornych na działania składników tych odpadów, posiadających szczelne zamknięcie, uniemożliwiające przypadkowe przedostanie się tych odpadów do środowiska podczas ich zbierania, załadunku, transportu i rozładunku, na szczelnych posadzkach, odpornych na działania substancji niebezpiecznych.

16. Miejsce magazynowania odpadów wyposażyć w neutralizatory i sorbenty do neutralizacji oraz likwidacji ewentualnych wycieków (ilość oraz rodzaj stosowanych środków powinien być odpowiednio dobrany do składowanych odpadów).

17. Wody opadowe i roztopowe ujmować w szczelny układ kanalizacyjny i przed oprowadzeniem do zbiornika lub rozsączeniem do gruntu, oczyszczać w separatorach substancji ropopochodnych i osadniku.

18. Systematycznie czyścić separator, aby utrzymać system odwodnienia w pełnej sprawności.

19. Zaplecze budowy zorganizować na terenie utwardzonym, zabezpieczonym przed przedostaniem się substancji ropopochodnych do środowiska gruntowo-wodnego.

20. Na etapie budowy nowego zakładu produkcyjnego należy stosować rozwiązania organizacyjne i techniczne mające na celu minimalizację emisji wtórnej pyłu z miejsc prowadzenia prac budowlanych i montażowych oraz ze środków transportu przywożących materiały pyliste, w szczególności poprzez:

a) przykrywanie magazynowanych i transportowanych surowców budowlanych i odpadów, które mogą stanowić źródło emisji pyłu do powietrza,

b) systematyczne utrzymanie w czystości placów manewrowych oraz dróg dojazdowych i wyjazdowych na i z terenu zakładu,

c) ograniczyć prędkość pojazdów na terenie budowy,

d) w przypadku wykorzystania do prac budowlano-montażowych urządzeń emitujących wysoki hałas i drgania, uniknąć ich równoczesnej pracy, zastosować maszyny/urządzenia o wysokim standardzie technicznym,

e) sumaryczny poziom hałasu generowanego przez wszystkie urządzenia wykonujące prace związane z budową nowych obiektów nie może przekraczać poziomu dopuszczalnego.

21. W fazie budowy równocześnie będą realizowane zadania związane z bieżącą działalnością zakładu dlatego należy zawracać szczególną uwagę na miejsca magazynowania, przeładunku i transportu na otwartej przestrzeni mas ziemnych celem minimalizacji niezorganizowanej emisji pyłu, podczas prowadzonych prac należy powierzchnię zraszać wodą.

22. Dla ekip budowlanych należy zorganizować zaplecze socjalno-sanitarne oraz zapewnić prawidłową gospodarkę ściekową o charakterze bytowym z zaplecza rozbudowy.

23. Woda do celów socjalno-bytowych powinna być dostarczana z sieci wodociągowej.

24. Ścieki socjalno-bytowe powinny być odprowadzane do miejskiej sieci kanalizacyjnej.

 

Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:

 

1. Inwestycja powinna być realizowana z poszanowaniem interesów osób trzecich.

2. Inwestycja nie powinna powodować ograniczenia:

a)      dostępu do drogi publicznej,

b)      możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz środków łączności,

c)      dostępu do światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi.

3.      Należy prowadzić zorganizowaną gospodarkę odpadami:

a) magazynowanie powinno odbywać się w miejscu zapewniającym odpowiednią pojemność miejsc magazynowania odpadów uwzględniając rodzaj i masę odpadów wytwarzanych w danym okresie, w tym częstotliwość odbioru i przekazania odpadów,

b) magazynowanie powinno odbywać się w miejscu o utwardzonym podłożu.

c) magazynowanie powinno odbywać się w miejscu zabezpieczonym przed dostępem osób nieupoważnionych,

d) lokalizacja odpadów w miejscu magazynowania powinna być oznakowania,

e) odpady magazynowane będą w miejscu zabezpieczonym przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych.

4. Należy prowadzić uporządkowany sposób odprowadzania wód opadowych 
i roztopowych.

5. Należy ścieki sanitarne odprowadzać do kanalizacji sanitarnej.

6. Eksploatacja zakładu nie może powodować ponadnormatywnego oddziaływania akustycznego na terenach objętych ochroną akustyczną (najbliższa zabudowa mieszkaniowa).

7. Eksploatacja zakładu nie może powodować ponadnormatywnego oddziaływania na powietrze atmosferyczne. 

 

III. W dokumentacji wymaganej do uzyskania decyzji wymienionej w art. 72 ust. 1 ustawy ooś, należy uwzględnić:

 

1. Urządzenia planowane do zainstalowania, w związku z realizacją projektowanej inwestycji powinny charakteryzować się następującymi poziomami mocy akustycznej:

 

Tabela 1 Poziom mocy akustycznej urządzeń

Symbol źródła

Źródło hałasu

Ilość (szt.)

Poziom mocy akustycznej (dB)

WS

Wentylatory w pomieszczeniach socjalnych

3

60,0

W

Wentylatory w hali

18

70,0

PC

Pompa ciepła

1

85,0

 

2.      Przegrody budowlane projektowanej hali muszą charakteryzować się następującą izolacyjnością akustyczną:

· izolacyjność ścian – nie mniejsza niż 31dB

· izolacyjność dachu – nie mniejsza niż 31 dB

 

IV. Przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia nie stwierdzam potrzeby przeprowadzenia postępowania w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 ustawy ooś.

 

V. Nie stwierdzam konieczności wykonania kompensacji przyrodniczej przed realizacją przedsięwzięcia.

 

VI. Nie stwierdzam konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

 

UZASADNIENIE

 

W dniu 19.02.2024 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne na wniosek inwestora Plastimex Sp. z o.o. ul. Powstańców 37, Psary, 42-287 Lubsza w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowa budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW”.

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia jest Burmistrz Woźnik.

W oparciu o złożoną dokumentację, sporządzoną zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. O tym fakcie, Strony postępowania zostały zawiadomione zgodnie z art. 49 Kodeksu Postępowania Administracyjnego. W toku postępowania Strony nie zgłosiły żadnych uwag i wniosków.

Postępowanie było prowadzone z udziałem społeczeństwa, któremu został wskazany 30 dniowy termin składania wniosków i uwag.  W toku postępowania do tut. Organu nie wpłynęły żadne wnioski i uwagi.

Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1, § 3 ust. 2 pkt 3 w związku z osiągnięciem progów określonych w § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, planowane przedsięwzięcie zakwalifikowano do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

W dniu 04.04.2024 r. Organ prowadzący postępowanie wystąpił ze stosownym pismem do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach (pismo nr NG.6220.3.7.2024), do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu (pismo nr NG.6220.3.6.2024) oraz do Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie" Zarząd Zlewni w Opolu (pismo nr NG.6220.3.5.2024) celem wyrażenia opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanej inwestycji, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności – określenia zakresu raportu oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach postanowieniem nr WOOŚ.4220.166.2024.AF1.1 z dnia 25.04.2024 r. oraz Państwowe Gospodarstwo Wodne "Wody Polskie" - Zarząd Zlewni w Opolu opinią nr CO.ZZŚ.4901.53.2024.DG z dnia 21.05.2024 r./data wpływu: 03.06.2024 r./ wyrazili opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Ponadto PGW "Wody Polskie"-Zarząd Zlewni w Opolu w opinii wskazał na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, warunków i wymagań, które tutejszy Organ określił w początkowej części niniejszej decyzji. Z kolei Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu, opinią sanitarną nr NS-ZNS-9022.53.2024 z dnia 22.04.2024 r. stwierdził, że z uwagi na charakter, zasięg planowanego przedsięwzięcia oraz bliskie sąsiedztwo zabudowy mieszkaniowej, zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Wobec powyższego, Burmistrz Woźnik postanowieniem nr NG.6220.3.14.2024 z dnia 17.06.2024 r. postanowił o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla zaplanowanej inwestycji oraz o zakresie sporządzenia raportu oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko. Następnie postanowieniem nr NG.6220.3.16.2024 z dnia 12.07.2024 r. zawiesił dotychczasowe postępowanie w przedmiotowej sprawie do czasu przedłożenia przez Wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

W dniu 20.03.2025 r. pełnomocnik Inwestora przedłożył w tut. Urzędzie raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na „Budowie budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW”. Kierująca zespołem, który opracował przedłożony raport jest mgr inż. Aleksandra Wieczorek, która spełnia wymagania określone w art. 74a ust. 2 przywołanej wyżej ustawy.

W związku z powyższym, Organ prowadzący postępowanie, postanowieniem nr NG.6220.3.18.2024 z dnia 31.03.2025 r. podjął zawieszone postępowanie, następnie obwieszczeniem nr NG.6220.3.19.2024  z dnia 31.03.2025 r. podał do publicznej wiadomości o przedłożeniu przez Inwestora dokumentu pn. „Raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW”. Ponadto poinformowano o możliwości zapoznania się z powyższym dokumentem oraz o możliwości składania uwag i wniosków w wyznaczonym 30 dniowym terminie. We wskazanym terminie do tut. Urzędu nie wpłynęły żadne wnioski i uwagi w przedmiotowej sprawie.

W dalszej części postępowania, tut. Organ w dniu 31.03.2025 r. zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach (pismo nr NG.6220.3.20.2024) oraz zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy wystąpił do  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu (pismo nr NG.6220.3.21.2024) o uzgodnienie warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia. Natomiast zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 4 tutejszy Organ nie wystąpił o uzgodnienie warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia do Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie"-Zarząd Zlewni w Opolu, z uwagi na wcześniej wyrażoną opinię nr CO.ZZŚ.4901.53.2024.DG z dnia 21.05.2024 r./data wpływu: 03.06.2024 r./ o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu wydał pozytywną opinię sanitarną nr NS-ZNS.9022.49.2025 z dnia 30.04.2025 r. oraz określił warunki realizacji inwestycji w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych, które tut. Organ określił w początkowej części niniejszej decyzji.  Z kolei Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach pismem nr WOOŚ.4221.31.2025.JR.1 z dnia 28.04.2025 r. /data wpływu: 29.04.2025 r./ wystąpił o uzupełnienie informacji zawartych w przedłożonym raporcie, poprzez złożenie wyjaśnień do Raportu.

W związku z powyższym, Organ prowadzący postępowanie pismem nr NG.6220.3.34.2024 z dnia 30.04.2025 r. wystąpił do Inwestora o złożenie wyjaśnień 
i uzupełnień do raportu. W odpowiedzi na powyższe, pełnomocnik Inwestora w dniu 15.05.2025 r. złożył w tut. Urzędzie dokument uzupełniający raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Następnie w dniu 20.05.2024 r. tut. Organ przesłał otrzymany dokument do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach. O fakcie uzupełnienia raportu przez Inwestora, Organ prowadzący postępowanie obwieszczeniem nr NG.6220.3.40.2024 z dnia 21.05.2025 r. zawiadomił społeczeństwo oraz poinformował o możliwości zapoznania się z powyższym dokumentem oraz o możliwości składania uwag 
i wniosków w wyznaczonym 30 dniowym terminie. We wskazanym terminie do tut. Urzędu nie wpłynęły żadne wnioski i uwagi w przedmiotowej sprawie.  

Pismem nr WOOŚ.4221.31.2025.JR.2 z dnia 03.07.2025 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach ponownie wezwał o uzupełnienie przedłożonego raportu o kolejne informacje. Dnia 07.07.2025 r. tutejszy Organ pismem nr NG.6220.3.45.2024 wystąpił do pełnomocnika Inwestora o złożenie dodatkowych uzupełnień do raportu. 
W odpowiedzi na w/w pismo pełnomocnik inwestor w dniu 15.07.2025 r. złożył pisemne uzupełnienia i wyjaśnienia, które Organ prowadzący postępowanie przesłał w dniu 22.07.2025 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach. Następnie o fakcie ponownego uzupełniania złożonego raportu przez Inwestora, tutejszy Organ obwieszczeniem nr NG.6220.3.50.2024 z dnia 22.07.2025 r. zawiadomił społeczeństwo oraz poinformował o możliwości zapoznania się z powyższym dokumentem oraz o możliwości składania uwag i wniosków w wyznaczonym 30 dniowym terminie. We wskazanym terminie do tut. Urzędu nie wpłynęły żadne wnioski i uwagi w przedmiotowej sprawie.  

Postanowieniem nr WOOŚ.4221.31.2025.JR.2 z dnia 31.07.2025 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach uzgodnił warunki realizacji dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie budynku hali produkcyjnej z budynkiem socjalnym, wiatą magazynową i instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW” oraz określił warunki realizacji inwestycji, które zostały wymienione w początkowej części niniejszej decyzji.

Zawiadomieniem nr NG.6220.3.55.2024 z dnia 26.08.2025 r. tutejszy Organ, zawiadomił strony postępowania o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia się w sprawie zabranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji w niniejszej sprawie. 
W wyznaczonym terminie strony postępowania nie złożyły żadnych uwag i wniosków.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie hali produkcyjnej o powierzchni ok. 1500 m². Obok hali powstanie budynek socjalny wraz z zadaszaną wiatą. 
W ramach inwestycji planowana jest również budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 0,5 MW- część paneli zostanie zamontowana na dachu hali, a pozostała część na terenie o powierzchni około 7000 m². Dodatkowo powstanie nowa infrastruktura m.in. kanalizacja sanitarna, wodociągowa i elektryczna. Budynek socjalny będzie ogrzewany pompą ciepła.

Powyższe przedsięwzięcie będzie realizowane na części działek oznaczonych numerami 1358 (stary nr 381/11), 1348 (stary nr 306/11), 1355 (stary nr 370/11) k.m. 1 Piasek obręb Lubsza, położonych w Psarach przy ulicy Powstańców na terenie zakładu Plastimex Sp. z o.o. Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego zatwierdzonego uchwałą Rady Miejskiej w Woźnikach nr 234/XXI/2004 z dnia 30.12.2004 r.:

  • część działki nr 1358 k.m. 1 Piasek obręb Lubsza jest oznaczona symbolem MNr – teren zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, natomiast pozostały fragment działki znajduje się poza obszarem objętym MPZP, a w Studium Uwarunkowań 
    i Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Woźniki, zatwierdzonym Uchwałą Rady Miejskiej w Woźnikach nr 73/VIII/2015  z dnia 25.06.2015 r., teren ten znajduje się na obszarze oznaczonym jako MN/RM/U – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej/zagrodowej/usługowej oraz na obszarze oznaczonym jako P/U- zabudowa produkcyjna, usługowa, składy, magazyny.
  • część działki nr 1348 k.m. 1 Piasek obręb Lubsza jest oznaczona symbolem MNr – teren zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, a pozostały fragment działki znajduje się poza obszarem objętym MPZP, a w Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Woźniki, zatwierdzonym Uchwałą Rady Miejskiej w Woźnikach nr 73/VIII/2015 z dnia 25.06.2015 r., teren ten znajduje się na obszarze oznaczonym jako R – tereny rolnicze.
  • część działki nr 1355 k.m. 1 Piasek obręb Lubsza jest oznaczona symbolem MNR- tereny zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, a pozostały fragment działki znajduje się poza obszarem objętym MPZP, a w Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Woźniki, zatwierdzonym Uchwałą Rady Miejskiej w Woźnikach nr 73/VIII/2015 z dnia 25.06.2015 r., teren ten znajduje się na obszarze oznaczonym jako MN/RM/U – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej/zagrodowej/usługowej.

Lokalizacja planowanego przedsięwzięcia - zgodnie z załączoną do wniosku mapą w skali 1:2000, która przedstawia teren planowanego przedsięwzięcia, jak również przedłożony do raportu plan zagospodarowania terenu, przedstawia, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie znajdującym się poza granicami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Teren zakładu jest ogrodzony. Wjazd na teren planowanego przedsięwzięcia odbywać się będzie od strony ulicy Powstańców poprzez istniejący zakład. W najbliższym sąsiedztwie planowanej inwestycji: od strony wschodniej
i południowej - tereny zielone i pola uprawne, od strony zachodniej - zabudowa jednorodzinna a następnie droga gminna (ul. Powstańców), od strony północnej – istniejące budynki zakładu Plastimex Sp. z o.o. oraz tereny zielone i pola uprawne. Najbliższe tereny mieszkaniowe znajdują się tuż przy granicy działki od strony północno-zachodniej, natomiast od miejsca planowanego przedsięwzięcia najbliższa zabudowa jest w odległości ok. 100 m.  Większa część terenu przeznaczonego pod planowane przedsięwzięcie jest obecnie wykorzystywana na potrzeby działalności zakładu Plastimex Sp. z o.o., w tym jako magazyn wyrobów gotowych oraz teren instalacji paneli fotowoltaicznych. Pozostała część terenu pozostaje niezagospodarowana i porośnięta roślinnością o stosunkowo niskiej wartości przyrodniczej.  W ramach planowanego przedsięwzięcia wszystkie prace będą prowadzone w obrębie istniejącego zakładu i nie będą wymagały wycinki drzew i krzewów.

Budowa planowanej inwestycji będzie trwała około 12 miesięcy. Prace będą wykonywane przez profesjonalną firmę budowlaną. Po zakończeniu budowy planowana inwestycja obejmuje uruchomienie produkcji dwuściennych rur korugowanych. Będą one wytwarzane w zamkniętym cyklu produkcyjnym, co oznacza minimalizacje odpadów i brak emisji szkodliwych substancji do środowiska Proces produkcji będzie opierał się na nowoczesnych technologiach, zapewniających wysoką jakość wyrobów i efektywność energetyczną. Zakład produkcyjny Plastimex Sp. z o.o. specjalizuje się w produkcji systemów rurowych z tworzyw sztucznych takich jak PCV, PP i PE. Obecnie zakład dysponuje zaawansowanymi liniami produkcyjnymi, umożliwiającymi wytwarzanie różnorodnych produktów, w tym rur korugowanych z polipropylenu (PP). W ramach planowanego przedsięwzięcia zakład Platimex Sp. z o.o. planuje zwiększyć zdolności produkcyjne rur z PP o ok. 50%. W ramach inwestycji planuje się również zainstalowanie paneli fotowoltaicznych, przy czym część paneli zostanie zamontowana na dachu projektowanej hali, a część na powierzchni ziemi, obok już istniejących paneli fotowoltaicznych. Odpady będą magazynowane selektywnie w wyznaczonym miejscu na terenie budowy. Do czasu wywiezienia będą gromadzone w oznaczonych, szczelnych pojemnikach z tworzywa sztucznego lub metalowego dostosowanego do danego rodzaju odpadów, w tym odporne na substancje niebezpieczne. Miejsca magazynowania odpadów będą oznakowane, stanowisko będzie posiadać utwardzone podłoże, a w przypadku odpadów niebezpiecznych utwardzone i szczelne.  Miejsce to będzie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych i zwierząt oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych poprzez: poprzez ogrodzenie terenu budowy, zastosowania pojemników z klapą lub zakryciem i kontenerów wyposażonych w plandeki.  Odpady będą przekazywane do odzysku lub unieszkodliwienia przedsiębiorcom do tego upoważnionym. Firmy wynajęte przez wykonawcę do wywozu i unieszkodliwienia odpadów posiadać będą zezwolenia na prowadzenie takiej działalności. Na etapie realizacji przedsięwzięcia planuje się wykonanie następujących prac: roboty ziemne – ten etap będzie obejmował wykopy pod fundament oraz pod sieci uzbrojenia. W razie potrzeby na terenie nieruchomości zostanie wykonany drenaż zapewniający stabilizację poziomu wód gruntowych. Następny etap to roboty budowlane w ramach których zostaną wykonane fundamenty pod projektowane obiekty, zostanie wykonana sieć uzbrojenia terenu i infrastruktura techniczna objęta projektem oraz zostaną wybudowane obiekty. Kolejnym etapem będą prace końcowe, w ramach których zostanie urządzona zieleń i zostanie uporządkowany teren inwestycji. Podczas w/w prac pracownicy budowlani będą przestrzegać przepisów BHP. Zaplecze budowy będzie zorganizowane na terenie utwardzonym, zabezpieczonym przed przedostaniem się substancji ropopochodnych do środowiska wodno-gruntowego. Oleje, smary i inne substancje niebezpieczne przechowywane będą w szczelnych pojemnikach, w miejscu zabezpieczonym przed dostępem osób trzecich oraz oddziaływaniem warunków atmosferycznych. Teren budowy będzie wyposażony w sorbenty służące do likwidacji powstałych wycieków i wylewów substancji ropopochodnych. W sytuacji awaryjnego wycieku substancji ropopochodnych do gruntu należy zebrać zanieczyszczony grunt i przekazać do unieszkodliwienia. Ewentualne tankowanie sprzętu budowalnego odbywać się będzie na terenie do tego przeznaczonym zapewniającym ochronę środowiska gruntowo-wodnego. Prace będą prowadzone w porze dziennej między godziną 6:00 a 22:00. Inwestor zadba aby hałas i inne uciążliwości były jak najmniejsze i nie wpływały na otoczenie. Etap eksploatacji przedsięwzięcia - w procesie produkcji rur korugowanych przetwarza się tworzywa termoplastyczne w postaci granulatu. W przypadku rur korugowanych z polipropylenu (PP) wykorzystane są dwie wytłaczarki, pierwsza zasilana jest polimerem PP w postaci granulatu a druga zasilana jest polimerem PP w postaci granulatu zmieszanego z niewielką ilością barwnika, który również ma formę granulek. Granulaty dostarczane są ze zbiorników. Wytłaczanie jest procesem ciągłym – ogrzewane i uplastycznione tworzywo z obu wytłaczarek wprowadzane jest do głowicy wytłaczarskiej. Głowica wytłaczarska to urządzenie o specjalnej i złożonej konstrukcji, umożliwiające równoczesny i centryczny wypływ tworzywa. Po wyjściu z głowicy obie strugi materiału łączą się i są odpowiednio kształtowane. Istotnym elementem linii produkcyjnej jest korugator – urządzenie odpowiedzialne za formowanie poprzecznych karbów na zewnętrznej powierzchni rury. Kluczowym komponentem korygatora są odpowiednio wyprofilowane szczęki, które nadają rurze wymagany kształt.  Za korugatorem umieszczona jest piła, która odcina rury na określone odcinki.  Po przecięciu rury są odkładane na stojaki odbiorcze,
a następnie pakowane zgodnie z wytycznym i transportowane do magazynu. Instalację fotowoltaiczną będą tworzyć następujące elementy: konstrukcje wolnostojące wbijane w ziemię do montażu ogniw fotowoltaicznych o mocy 0,3 MW i 0,2 MW na dachu hali, ogniwa fotowoltaiczne, inwerter fotowoltaiczny, rozdzielnia elektryczna z transformatorem zlokalizowana przy budynku hali produkcyjnej, ogrodzenie instalacji.

Faza realizacji planowanego przedsięwzięcia będzie się wiązać m.in. z:

  • emisją substancji do powietrza - na placu budowy będzie występować emisja do powietrza z maszyn budowlanych i pojazdów ciężarowych w trakcie dowozu materiałów budowlanych i sprzętu z wykorzystaniem transportu samochodowego, dowozu kruszyw oraz prac budowlanych z wykorzystaniem maszyn budowlanych wyposażonych w silniki spalinowe (ładowarki, specjalistyczne maszyny budowlane).
  • emisją hałasu - będzie występować okresowo emisja hałasu związana z prowadzeniem prac budowlanych zgodnych z zakresem inwestycji. Hałas, który będzie powstawał podczas prac budowlanych, będzie związany z pracą: ciężkiego sprzętu (spychacz, ładowarka, koparka), ruchem pojazdów ciężarowych oraz w szczególnych przypadkach z samym procesem montażowym (rozładunek elementów stalowych, montaż urządzeń).

W/w emisje będą miały charakter przejściowy i  krótkotrwały, uciążliwości z tym związane ustaną wraz z zakończeniem robot budowlanych. Ponadto w początkowej części niniejszej decyzji nałożono warunki ograniczające w/w odziaływanie

Faza eksploatacji planowanego przedsięwzięcia będzie się wiązać m.in. z:

  • emisją hałasu do środowiska - potencjalną uciążliwość akustyczną dla środowiska stanowić będzie emisja związana z wentylacją obiektu (hałas typu punktowego), pracą urządzeń wewnątrz hali (hałas typu kubaturowego) oraz powodowana przez środki transportu poruszających się po terenie nieruchomości, tj. głównie przez ruch samochodów ciężarowych (hałas typu liniowego). Z informacji zawartych
    w przedłożonych dokumentach m.in. w raporcie i jego uzupełnieniach, gdzie dokonano analiz oraz obliczeń wykonanych w punktach obserwacyjnych, zlokalizowanych na granicy najbliższych terenów chronionych akustycznie wynika, że projektowana inwestycja nie będzie powodować przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu określonych dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej
    i zabudowy zagrodowej. Ponadto w początkowej części niniejszej decyzji został nałożony warunek dot. poziomu mocy akustycznej urządzeń, co pozwoli na dotrzymanie poziomów hałasu na terenach podlegających ochronie akustycznej.
  • emisją substancji do powietrza - ruch pojazdów dostarczających materiały do zakładu oraz wywożących gotowe produkty będzie źródłem niezorganizowanej emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych. Ze względu na niewielką skalę ruchu, dzienna liczba kursów pojazdów ciężarowych po terenie Zakładu nie przekroczy 5, w związku z tym, emisja ta nie będzie miała istotnego wpływu na stan środowiska.

Z opinii PGW „Wody Polskie”-Zarząd Zlewni w Opolu wynika, iż planowane przedsięwzięcie położone jest w Jednolitej Części Wód Podziemnych (JCWPd) o kodzie GW600110, w regionie wodnym Górnej Odry, w Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodzie RW600010118129- nazwie Babieniczka, statusie naturalnej części wód.
W wyniku analizy dokumentów PGW Wody Polskie – Zarząd Zlewni w Opolu uznał, iż planowane działania w ramach przedsięwzięcia nie wpłyną negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych.

Planowane przedsięwzięcie znajduje się poza formami ochrony przyrody. Najbliższy obszar Natura 2000 to Bagno w Korzonku PLH240029, znajdujący się w odległości ok. 10,7 km w kierunku północnym od planowanego przedsięwzięcia. Ze względu na odległość planowanej inwestycji od w/w obszaru Natura 2000, biorąc pod uwagę rodzaj i skalę oddziaływania, można wykluczyć negatywny wpływa na te siedliska i gatunki objęte ochroną w ramach obszarów Natura 2000. Teren planowanego przedsięwzięcia jest zlokalizowany poza obszarami korytarzy ekologicznych. Przedsięwzięcie nie kwalifikuje się jako zakład o zwiększonym bądź dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej w myśl ustawy z dnia 27.04.2001 Prawo ochrony Środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 647 ze zm.)

Teren planowanego przedsięwzięcia nie znajduje się na obszarach objętych ochroną, wybrzeży, leśnych, wodno – błotnych, o płytkim zaleganiu wód podziemnych, objętych ochroną, w tym obszarach zbiorników wód śródlądowych oraz stref ochronnych ujęć wody, wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną. W rejonie planowanej inwestycji nie występują obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.

Informacje przedstawione w raporcie oddziaływania na środowisko są wystarczające, aby ocenić oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na środowisko. Mając powyższe na uwadze, nie stwierdzono konieczności przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko.

 Ze względu na zasięg oddziaływania planowanego przedsięwzięcia, nie zachodzi potrzeba przeprowadzania postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.

 

Integralną częścią niniejszej decyzji jest załącznik nr 1, stanowiący charakterystykę przedsięwzięcia.

 

 

Załączniki:

  1.  Charakterystyka przedsięwzięcia.

 

 

 

Klauzula Informacyjna

 

Administratorem danych osobowych w stosunku do danych osobowych przekazywanych podczas każdorazowego kontaktu z Urzędem Miejskim w Woźnikach jest Burmistrz Woźnik, którego siedziba mieści sięw Urzędzie Miejskim w Woźnikach przy
ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki; kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny:
34 36 69 911.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób: kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911; pisemnie na adres Urzędu Miejskiego  w Woźnikach, ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki.

Dane osobowe przetwarzane są w celach przeprowadzenia postepowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wynikającą z przepisów prawa na podstawie art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO).

Odbiorcą danych osobowych będzie Urząd Miejski w Woźnikach, podmioty udzielające wsparcia Urzędowi Miejskiemu w Woźnikach na zasadzie zleconych usług
i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia oraz podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny w ramach obowiązujących przepisów prawa. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Dane osobowe mogą być przetwarzane
w sposób zautomatyzowany, jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu. Podanie danych jest dobrowolne.

 

 

 

POUCZENIE

 

  1. Od niniejszej decyzji służy Stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Burmistrza Woźnik 
    w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Termin ten liczony jest od upływu 14 dnia od dnia publicznego ogłoszenia.
  2. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuj się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zgodnie z którym jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Dzień, którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
  3. Przed upływem terminie do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia Organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
  4. Zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, który stanowi, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wiąże organy:
  • wydający decyzje określające warunki korzystania ze środowiska w zakresie, w jakim ma być uwzględniona przy wydaniu tych decyzji,
  • wydające decyzje o których mowa w art. 72 ust. 1,
  • przyjmujące zgłoszenia, o których mowa w art. 72 ust.1a

5. Ważność decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach została określona w art. 72 ust. 1 i 3

6. Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

7. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie uprawnia do wycinki drzew.

8. Warunkiem realizacji inwestycji jest uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę (wraz z uzyskaniem opinii uzgodnień i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska, prawa wodnego itp.).

 

Pobrano opłatę skarbową za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w wysokości 205,00 zł (słownie: dwieście pięć złotych 00/100), zgodnie z cz. I kol. 3 pkt 45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2025 poz. 1154).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują:

  1.  Inwestor PLASTIMEX Sp. z o.o., ul. Powstańców 37, Psary, 42-287 Lubsza- działający przez pełnomocnika Panią Aleksandrę Wieczorek
  2. Zawiadomienie stron zgodnie z art. 49 KPA- niniejsze zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie go na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Woźnikach /parter/, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Woźnikach (www.bip.wozniki.pl) oraz przekazane sołtysowi sołectwa Psary celem wywieszenia na sołeckich tablicach ogłoszeń.
  3. A/a

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach, Plac Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu ul. Dworcowa 17, 42-700 Lubliniec
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie” Zarząd Zlewni w Opolu, ul. Odrowążów 2, 45-089 Opole.

 

 

Sporz: W.Filipczyk

Zatw.: X.Sudakowska

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Wioletta Filipczyk - Referat Nieruchomości, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 października 2025 13:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk - Biegisz
Ilość wyświetleń: 5
07 października 2025 13:22 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Skopiowanie wiadomości - DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia NG.6220.3.57.2024 z dnia 06.10.2025 r. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany