KLAUZULE INFORMACYJNE DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorami danych osobowych są:

1) Burmistrz Woźnik, którego siedziba mieści się w Urzędzie Miejskim w Woźnikach przy ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki; kontakt mailowy: urzad@wozniki.pl; kontakt telefoniczny: 34 36 69 911- w stosunku do danych osobowych przekazywanych podczas każdorazowego kontaktu z Urzędem Miejskim Woźnikach, w tym w szczególności w zakresie rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz prowadzenia i przetwarzania danych w rejestrze mieszkańców oraz przechowywanej przez Burmistrza Woźnik dokumentacji pisemnej;

2) Minister Cyfryzacji, którego siedziba mieści się w Warszawie     (00-060) przy ul. Królewskiej 27; kontakt mailowy: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt lub pisemnie na adres siedziby administratora – w stosunku do danych w zakresie nadawania numeru PESEL oraz utrzymania i rozwoju rejestru PESEL;

3) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, którego siedziba mieści się w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego; kontakt mailowy: iod@mswia.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/formularz-kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby administratora – w stosunku do danych niezbędnych do kształtowania jednolitych zasad postępowania w kraju w sprawach ewidencji ludności oraz zapewnienia funkcjonowania wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru PESEL.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem –Burmistrzem Woźnik można się skontaktować w następujący sposób:

1)    adres e-mail: urzad@wozniki.pl

2)    kontakt telefoniczny: 34 36 69 911

3)    pisemnie na adres Urzędu Miejskiego w Woźnikach, ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres mail iod@mswia.gov.pl lub  pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator  - Burmistrz Woźnik wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,  z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób:

1) adres e-mail: urzad@wozniki.pl

2) kontakt telefoniczny: 34 36 69 911

3) pisemnie na adres Urzędu Miejskiego w Woźnikach, ul. Rynek 11, 42-289 Woźniki.

 

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,   z którym można się skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych  oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie  o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) w związku z przepisem szczególnym ustawy:

- przez Burmistrza Woźnik – w celu wprowadzenia Pana/Pani danych do rejestru PESEL, udostępnienia z niego Pana/Pani danych oraz prowadzenia rejestru mieszkańców – na podstawie art. 6a, art. 10, art. 11 oraz art. 50 ust. 1 pkt 2 ustawy o ewidencji ludności;

- przez Ministra Cyfryzacji i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji –  w celu prowadzenia ewidencji ludności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej  na podstawie danych identyfikujących tożsamość oraz status administracyjnoprawny osób fizycznych wprowadzanych do rejestru PESEL –  na podstawie art. 2, art. 5 ust. 3 i 4 oraz art. 6 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności.

ODBIORCY DANYCH

 

Odbiorcami danych są podmioty przetwarzające dane:

  • Centralny Ośrodek Informatyki – w zakresie technicznego utrzymania rejestru PESEL i jego rozwoju w imieniu Ministra Cyfryzacji
  • Podmiot świadczący usługi w zakresie utrzymania i serwisu systemu obsługującego rejestr mieszkańców – Tensoft Sp. z o.o.,  ul. Technologiczna 2, 45-839 Opole.

Pana/Pani dane osobowe udostępnia się podmiotom:

1. służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym  do realizacji zadań publicznych;

2. osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;

3. osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania Pana/Pani zgody;

4. jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która mnie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;

przez:

  • Burmistrza Woźnik – z rejestru mieszkańców w trybie indywidualnych zapytań oraz zapewnienia do danych dostępu online – podmiotom wskazanym powyżej w pkt 1-4, z rejestru PESEL w trybie indywidualnych zapytań podmiotom wskazanym w pkt 1-3;
  • Ministra Cyfryzacji – z rejestru PESEL w trybie zapewnienia do danych dostępu online – podmiotom wskazanym powyżej w pkt 1 oraz w trybie indywidualnych zapytań podmiotom wskazanym w pkt 4.

Pana/Pani dane Burmistrz Woźnik udostępnia także stronom postępowań administracyjnych prowadzonych na podstawie ustawy o ewidencji ludności  i Kodeksu postępowania administracyjnego, których jest Pan/Pani stroną  lub uczestnikiem w trybie udostępnienia akt tych postępowań.

Zgodnie z art. 12a ustawy o ewidencji ludności dane osobowe zgromadzone  w rejestrze mieszkańców oraz w rejestrze PESEL przetwarzane są bezterminowo.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane zgromadzone w formie pisemnej są przetwarzane zgodnie z klasyfikacją wynikającą z jednolitego rzeczowego wykazu akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. Dz. U. Nr 14 poz. 67):

  • dokumentacja spraw z zakresu ewidencji ludności po 50 latach jest oceniana pod kątem możliwości zniszczenia natomiast dotycząca aktualizacji danych w ewidencji ludności niszczona jest po 5 latach;
  • dokumentacja spraw meldunkowych niszczona jest po 10 latach;
  • dokumentacja spraw związanych z udostępnieniem danych i wydawaniem zaświadczeń z ewidencji ludności niszczona jest  po  5 latach.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:

1)    dostępu do treści swoich danych osobowych, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest opieka prawna,   np. danych dzieci

2)    sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest opieka prawna,  np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

8. Pana/Pani dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

  • kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
  • organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul PR wydający lub unieważniający paszport,
  • wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.

Rejestr mieszkańców zasilany jest danymi z rejestru PESEL.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności (art. 8 i 10 ustawy). W przypadku działania  na wniosek, odmowa podania danych przez ich posiadacza skutkuje nie zrealizowaniem żądania nadania lub zmiany numeru PESEL, zameldowania, wymeldowania, rejestracji wyjazdu, powrotu lub udostępnienia danych. Nie wykonanie obowiązku meldunkowego   przez cudzoziemców nie będących obywatelami państwa członkowskiego UE  lub członkami rodzin zagrożone jest karą grzywny.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 maja 2018 11:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk - Biegisz
Ilość wyświetleń: 734
13 maja 2020 11:31 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Usunięcie załącznika [el__klauzula_informacyjna_rodo8114746_6389762.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 maja 2020 10:54 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 maja 2018 11:14 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Dodanie załącznika [el__klauzula_informacyjna_rodo8114746_6389762.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany