REJESTRACJA/ ZGŁOSZENIE ZGONU

Kod RWA

SO

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Zgon zgłasza się kierownikowi urzędu stanu cywilnego w miejscowości, w której nastąpił zgon przedkładając kartę zgonu (jest to dokument medyczny potwierdzający zgon który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku).

 

Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu i protokołu dokumentującego zgłoszenie zgonu podpisanego przez osobę zgłaszającą zgon i kierownika urzędu stanu cywilnego.

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.

Dopiero  zarejestrowanie zgonu umożliwia pochówek osoby zmarłej.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Woźnikach,

ul. Rynek 11, parter - pokój nr 6


Dodatkowe informacje telefoniczne:

34 36 69 907

34 36 69 917

 

w godzinach:

- poniedziałek: 7.30 - 17.00
- wtorek: 7.30 - 15.30
- środa: 7.30 - 15.30
- czwartek: 7.30 - 15.30
- piątek: 7.30 - 14.00

Opłaty

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.

Termin i sposób załatwienia

Zgon osoby należy zgłosić w terminie:

  • 3 dni od sporządzenia karty zgonu

  • 24 godziny od zgonu, jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej

Inne informacje

Kto dokonuje zgłoszenia zgonu

Osoba będąca najbliższą rodziną osoby zmarłej (osoba ta jest równocześnie uprawniona do pochówku) tj.:

  • małżonek

  • krewni zstępni (np. dziecko)

  • krewni wstępni (np. rodzice, dziadkowie)

  • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa (np. brat)

  • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia (np. teść, teściowa)

    Osoby te mogą dokonać zgłoszenia zgonu również przez pełnomocnika będącego osobą fizyczną, zgodnie z regułami określonymi w art. 33 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.


Ważne !  Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego nie może sporządzić z przyczyn technicznych aktu zgonu, wystarczy jak potwierdzi na karcie zgonu sam fakt zgłoszenia zgonu. Umożliwi to pochówek osoby zmarłej.

Po sporządzeniu aktu zgonu w takiej sytuacji kierownik urzędu stanu cywilnego wyda z urzędu dwa odpisy skrócone  aktu zgonu: jeden  z nich należy przedłożyć  administracji cmentarza.

 

UWAGA !  Zgłoszenie zgonu w urzędzie stanu cywilnego zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego

Zarejestrowanie zgonu przez kierownika urzędu stanu cywilnego w rejestrach państwowych spowoduje unieważnienie dowodu osobistego osoby zmarłej.

 

Źródło:

https://www.mswia.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/rejestracja-stanu-cywi/12970,Jak-zarejestrowac-urodzenie-malzenstwo-zgon.html  - Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 kwietnia 2008 15:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daria Nowaczyk
Ilość wyświetleń: 3643
30 stycznia 2023 12:39 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Aktualizacja danych sprawy.
24 listopada 2020 13:23 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Aktualizacja danych sprawy.
14 lutego 2019 13:47 (Daria Nowaczyk - Biegisz) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany